Cara mengeluarkan wang dari PayPal ke Maybank 2022? (Gambar + Tutorial YouTube)

Bagaimanakah cara saya memindahkan wang dari PayPal ke bank saya 2022?

eu.org team reject my domain registeration? Eu.org domain websites' sitemap error Google AdSense rejection on WordPress Google News approval on WordPress

Tutorial Langkah demi Langkah - Keluarkan Dana dalam Akaun PayPal (Malaysia)

Saya baru sahaja membuat transaksi akaun Google AdSense berdaftar INDIA saya dengan tapak web yang diluluskan AdSense kepada pembeli pada minggu lepas. 


Kaedah pembayaran yang kami persetujui sebelum perjanjian itu ialah PayPal dan saya di sini untuk berkongsi cara saya mengeluarkan wang daripada PayPal ke akaun bank saya di Malaysia - Maybank Berhad pada tahun 2022


Bagaimana cara mengeluarkan wang dari PayPal ke akaun bank di Malaysia (2022)?

Pertama sekali, log masuk Akaun PayPal anda .

Adakah PayPal dibenarkan di Malaysia?


Seterusnya, klik "Pindahkan Wang" di halaman ringkasan. (Hanya Tersedia apabila terdapat wang pada akaun PayPal anda)

Bolehkah anda mengeluarkan wang dari PayPal di Malaysia?


Kemudian pilih Bank , contoh di sini ialah Malayan Banking Berhad (Maybank) .

Jika anda belum memautkan bank ke PayPal lagi, anda boleh mengklik simbol + biru pertama untuk menambahkan bank anda ke Akaun PayPal. 

Bolehkah anda mengeluarkan wang dari PayPal di Malaysia?


Selepas itu, klik seterusnya di bahagian bawah.

Bagaimanakah cara saya mengeluarkan wang dari PayPal ke Maybank?


Masukkan jumlah pindahan dan semak yuran, kemudian klik seterusnya.

Bagaimanakah cara saya mengeluarkan wang dari PayPal ke Maybank?


Semak semua butiran seperti nombor akaun Bank dan mata wang Baki, bayaran yang dikenakan oleh PayPal ialah RM3.18 .

Jika tiada apa-apa yang salah, anda boleh mengklik Pindahkan di bahagian bawah .

Bolehkah PayPal memindahkan wang ke Maybank?


Sekarang saya telah memindahkan wang keluar dari PayPal ke akaun bank (Maybank) dan pengeluaran akan selesai dalam masa 2 hingga 3 hari .

Bolehkah PayPal memindahkan wang ke Maybank?


Anda akan menerima E-mel daripada PayPal serta-merta atau beberapa minit selepas pengeluaran seperti ini.

Berapa lama masa yang diambil oleh PayPal untuk memindahkan ke bank?


Sehari kemudian , saya menerima dana yang dikeluarkan daripada PayPal ke akaun Maybank saya.

Bagaimana saya memindahkan wang dari PayPal ke akaun bank?


Pendapat untuk menggunakan PayPal untuk Transaksi (Malaysia)

Urus niaga tapak yang diluluskan oleh Google AdSense yang saya uruskan dengan pembeli adalah tidak baik dan kami bersetuju dengan penetapan harga pada harga yang menguntungkan saya dan harga yang diterimanya. Walau bagaimanapun, saya masih kehilangan kira-kira 12% daripada jumlah kasar yang  boleh saya terima berdasarkan kadar mata wang beberapa hari lalu. 

Saya dicaj dengan yuran penukaran mata wang sebanyak 4.5% menggunakan PayPal sebagai kaedah untuk menerima pemindahan dana di peringkat antarabangsa. Belum lagi terdapat juga beberapa Yuran Transaksi PayPal dan Yuran Pengeluaran PayPal . 

Selain itu, saya tidak pasti sama ada PayPal telah menaikkan yuran transaksi mereka atau tidak, tetapi ia telah meningkatkan yuran pengeluaran daripada RM3.00 kepada RM3.18 .


Berdasarkan laman web rasmi PayPal, ia masih menyatakan bahawa tiada bayaran untuk pengeluaran MYR400.00 dan ke atas dan MYR3.00 untuk sebarang pengeluaran kurang daripada MYR400.00 .

Jadi mengapa saya dicaj RM3.18 oleh PayPal dan bukannya bayaran yang dipersetujui sebanyak RM3.00? 

Jadi Itu sahaja cara saya mengeluarkan wang dari akaun PayPal ke akaun perbankan di Malaysia pada tahun 2022.

Ngomong-ngomong, adakah terdapat alternatif PayPal terbaik lain (kecuali TransferWise/Wise) untuk menerima Pembayaran dari luar negara terutamanya Amerika Syarikat & India dengan kos yang lebih rendah ?


How to prepare for SOA Exam IFM Time arrangment before taking SOA Exam IFM and method to study for Exam IFM by doing calculation exercise. Analysis and Comparison of SOA Exam FM's study manual

Comments

Popular posts from this blog

Eksperimen SEO YouTube 2 : Cara Menaikkan Kedudukan Video YouTube pada 2021

List of Google AdSense Approval and AdSense-related Posts with YouTube videos

JaxxBAT 12 - How to fix Google AdSense Pending Review Issue?