Eksperimen SEO YouTube 1 : Kedudukan di Google berbanding Kedudukan di YouTube

SEO YouTube: Cara Menaikkan Kedudukan Video YouTube pada 2021

Google AdSense Approval on WordPress How to build a Free WordPress website with free hosting and domain? How to install SSL Certificate on InfinityFree? How to install Cloudflare Flexible SSL Certificate to WordPress?

Masalah Kedudukan Video YouTube

Adakah anda masih menghadapi beberapa masalah dalam menentukan kedudukan video YouTube anda baru-baru ini? Saya mempunyai isu kedudukan YouTube saya sekarang dan anda akan melihat perkara yang saya ingin lakukan untuk menyelesaikan isu ini dalam catatan blog ini.

Sepanjang 30 hari yang lalu, saya mendapati bahawa salah satu video YouTube saya tidak mendapat kedudukan yang baik dalam carian YouTube. Saya cuba mencari banyak kata kunci yang berbeza di YouTube tetapi video YouTube saya masih tidak muncul di kedudukan pertama, malah tidak berada di kedudukan 3 Teratas atau kedudukan 5 Teratas.


Saya tidak pasti mengapa kedudukan video YouTube saya tidak begitu baik, kadangkala saya menggunakan alat Pengoptimuman Enjin Carian YouTube (SEO) - TubeBuddy untuk menyemak kedudukan video YouTube saya pada semua teg saya, dan kebanyakannya menunjukkan kedudukan antara 20 hingga 30 dalam TubeBuddy.

Bagaimanakah anda mencari di TubeBuddy?  Bagaimanakah anda mendapat kedudukan lebih pantas di YouTube?

Jadi catatan blog ini adalah rekod peribadi saya dan perkongsian tentang apa yang telah saya lakukan pada saluran dan video YouTube saya dengan menggunakan strategi SEO YouTube yang berbeza.

Saya juga telah menetapkan beberapa sasaran dalam siri Eksperimen SEO YouTube ini di laman Blogger saya, sasaran ini ialah:

  • Biarkan video YouTube saya mendapat kedudukan #1 di YouTube untuk beberapa kata kunci tertentu.
  • Biarkan video YouTube saya mendapat kedudukan 3 tempat teratas untuk masa yang lama.


Harap perkongsian Percubaan SEO YouTube ini dapat membantu saya meletakkan kedudukan video YouTube saya lebih tinggi pada masa hadapan. Mari selami sekarang kepada ringkasan  Eksperimen SEO YouTube ini .

Pelaksanaan strategi SEO YouTube

Izinkan saya mempunyai pengenalan secara ringkas tentang masalah video YouTube saya dalam bahagian ini sebelum saya meneruskan untuk menerangkan isu kedudukan YouTube saya.

Video YouTube yang mengalami masalah kedudukan tidak stabil dan rendah dinamakan dengan " Cara Menyelesaikan Isu Kandungan Bernilai Rendah dalam Google AdSense ". Saya telah meletakkan video di dalam pautan pada tajuk dan anda boleh menontonnya dengan mengklik video berikut.



Pada asasnya video ini adalah tutorial topik ini, iaitu:

  • Bagaimana untuk menyelesaikan isu Kandungan Bernilai Rendah di dalam Google AdSense?
  • Apakah maksud Kandungan Bernilai Rendah? 
  • Apakah sebab Kandungan Nilai Rendah ?
  • Ilustrasi 3 contoh kehidupan sebenar laman web dengan Kandungan Bernilai Rendah
  • 8 Petua untuk membetulkan Kandungan Bernilai Rendah dan mendapatkan kelulusan Google AdSense.


Anda mungkin tidak tahu apakah isu Kandungan Bernilai Rendah kerana ini adalah isu khusus untuk sebahagian kecil populasi. Tetapi anda harus tahu apa itu "Google AdSense" yang telah saya sebutkan beberapa kali dari awal.


Google AdSense ialah program yang dijalankan oleh Google yang melaluinya penerbit tapak web dalam Rangkaian Google tapak kandungan menyajikan teks, imej, video atau iklan media interaktif yang disasarkan kepada kandungan tapak dan khalayak. Iklan ini ditadbir, diisih dan diselenggara oleh Google. (Dipetik daripada WikiPedia)


Jadi apa maksudnya? Iklan yang anda boleh lihat di tapak web saya , iklan 5 saat atau iklan dalam strim boleh langkau yang mungkin anda tonton di YouTube semuanya adalah milik Google AdSense . Penerbit AdSense seperti pemilik tapak web, YouTuber dan saya boleh memperoleh sedikit wang dengan menyewakan beberapa ruang di tapak kami (Tapak Web, Apl, video YouTube) untuk memaparkan iklan yang disiarkan oleh Google sebagai pertukaran pendapatan

Kembali ke topik utama, saya mencipta video tutorial untuk berkongsi pendapat saya tentang kandungan Nilai Rendah pada bulan lepas selepas penyelidikan dan perancangan berminggu-minggu. Video YouTube Kandungan Bernilai Rendah ini adalah salah satu daripada beberapa video yang berprestasi baik di saluran YouTube saya, dan saya juga berhasrat untuk membenarkan video YouTube ini menjadi satu lagi video Kedudukan #1 di YouTube untuk kata kunci "Kandungan Bernilai Rendah".


Saya menggunakan banyak Strategi Pengoptimuman Enjin Carian YouTube yang saya pelajari daripada tapak web dan YouTuber lain. Kebanyakan strategi SEO YouTube yang saya gunakan ini telah direkodkan dalam catatan Blogger saya juga. 


Amalan SEO YouTube yang saya laksanakan pada video YouTube Kandungan Bernilai Rendah saya ialah:

  • Muat Naik Kapsyen Tertutup pada video YouTube (Bukan terjemah automatik)
  • Maksimumkan penggunaan Kotak Penerangan
  • Penyelidikan Kata Kunci untuk SEO
  • Teg video YouTube memilih
  • Terjemahan Penuh ke bahasa lain (Kebanyakan Cina Ringkas + Cina Tradisional) 

Saya juga menulis beberapa catatan yang berkaitan dengan kandungan bernilai rendah Google AdSense merentas tapak web Blogger saya yang berbeza menggunakan bahasa yang berbeza. 

Pelanggaran Dasar Google AdSense |  Bagaimana untuk membetulkan Kandungan Bernilai Rendah dalam Google AdSense |  Mengapa tapak web saya ditolak oleh AdSense dengan Kandungan Bernilai Rendah

Sebagai contoh, ini ialah prestasi kedudukan laman web & video YouTube saya di Google apabila saya mencari kata kunci "Kandungan Bernilai Rendah" dalam bahasa Inggeris. 


Bagaimana untuk MENARAK Video YouTube di HALAMAN PERTAMA Google


Dalam imej kedua di atas, anda boleh melihat video YouTube Kandungan Bernilai Rendah saya mendapat kedudukan sebagai Video Pertama di Hasil Carian Google apabila saya mencari kata kunci "Kandungan Bernilai Rendah"


Di samping itu, catatan laman web saya tentang Kandungan Bernilai Rendah berada di tempat ke-9 pada hasil carian google , mengikut imej ketiga. Malah domain BlogSpot boleh meletakkan kedudukan yang lebih tinggi pada kata kunci paling asas "Kandungan Bernilai Rendah" , inilah sebabnya selagi kandungan anda panjang dan berkualiti tinggi, Google akan sentiasa meletakkan tapak web anda di beberapa tempat pertama dengan bantuan beberapa laman web Strategi Pengoptimuman Enjin Carian.

Sekarang saya akan menunjukkan kepada anda kandungan saya dan status kedudukan video YouTube di Google dengan mencari kata kunci dalam bahasa Cina/Mandarin


Kedudukan di Google berbanding Kedudukan di YouTube |  Apakah perbezaan Kedudukan di Google berbanding Kedudukan di YouTube

Siaran Kandungan Bernilai Rendah saya dalam bahasa Cina berada di tempat ke-2 di bawah jaxxsblog.blogspot.com apabila saya mencari "低價值内容" dalam Bahasa Cina Tradisional, maksud yang sama dengan "Kandungan Bernilai Rendah" dalam bahasa Inggeris


Apabila saya beralih kepada kata kunci lain "谷歌AdSense 低價值内容" , aka "Kandungan Bernilai Rendah Google AdSense" , catatan blog saya dipaparkan sebagai coretan yang ditampilkan di Google.

Bagaimana untuk membetulkan Google AdSense dalam Kandungan Bernilai Rendah |  SEO YouTube: Cara Menaikkan Kedudukan Video YouTube pada 2021

Video YouTube Kandungan Bernilai Rendah saya juga berada di kedudukan #1 apabila saya mencari kata kunci yang sama pada hasil carian Video Google.

Kandungan Bernilai Rendah |  Apakah Kandungan Bernilai Rendah |  Bagaimana untuk membetulkan Kandungan Bernilai Rendah dalam Google AdSense |  Kandungan Nilai Rendah Tutorial YouTube Kedudukan video

Kandungan Bernilai Rendah |  Apakah Kandungan Bernilai Rendah |  Bagaimana untuk membetulkan Kandungan Bernilai Rendah dalam Google AdSense

Berdasarkan imej yang saya tangkap di atas, jelas sekali kandungan laman web & video YouTube saya mendapat kedudukan yang sangat baik di Google apabila saya mencari kata kunci utama "低價值内容" atau "Kandungan Bernilai Rendah" dalam bahasa Mandarin. Kedudukan teratas adalah kerana terlalu sedikit orang yang menulis kandungan yang sama seperti saya tentang Kandungan Bernilai Rendah.


Apabila saya mencari kata kunci "pembetulan AdSense kandungan bernilai rendah" di Google berdasarkan kata kunci cadangan yang diberikan oleh mereka, video YouTube saya akan dipaparkan sebagai coretan yang ditampilkan dengan sebahagian daripada kapsyen tertutup yang diekstrak di bawah video Kandungan Nilai Rendah saya.

Hasil Carian Google Coretan Pilihan |  SEO YouTube: Bagaimana Menaikkan Kedudukan Video YouTube pada 2021 |  Apakah faedah Kapsyen Tertutup pada Video YouTube


Terima kasih atas Kapsyen Tertutup yang saya muat naik ke video YouTube Kandungan Bernilai Rendah saya, bukan sahaja amalan SEO YouTube untuk membenarkan algoritma YouTube memahami maksud video YouTube saya, tetapi ia juga merupakan  strategi SEO tapak web untuk mereka menunjukkan kedudukan saya . YouTube di #1 dalam hasil Carian Google. Oleh itu, jika anda ingin meletakkan video anda pada #1 di YouTube dan Google, cuba muat naik fail Kapsyen Tertutup anda sendiri pada video YouTube anda sebagai  strategi SEO YouTube yang berkesan .

Pasti anda boleh memberitahu catatan Blog saya dan video tutorial YouTube tentang Kandungan Bernilai Rendah berada di kedudukan halaman pertama di Google. 


Tetapi, bagaimana jika saya katakan kedudukan di Google adalah berbeza sama sekali berbanding dengan kedudukan video saya di YouTube? Adakah ia akan mengejutkan anda?

Saya akan tunjukkan kepada anda apa yang saya maksudkan sekarang. 


Kedudukan Video YouTube Turun

Apabila masa berlalu hari demi hari, saya dapati video Tutorial Kandungan Bernilai Rendah ini tidak mendapat ranking yang baik lagi dan kedudukan video ini pada beberapa kata kunci utama juga menurun dengan pantas.

Bagaimanakah anda mencari di TubeBuddy?  Bagaimanakah anda mendapat kedudukan lebih pantas di YouTube?

Anda boleh melihat kedudukan kata kunci YouTube bagi video ini berada di bawah 20 tempat , ia masih jauh untuk mencapai tempat pertama, apatah lagi tentang tempat #5 teratas pada hasil carian YouTube.  


Walaupun saya telah melaksanakan banyak amalan SEO YouTube  pada video YouTube saya seperti Kapsyen Tertutup, Penerangan Penuh dan memaut dengan kandungan tapak web saya,  saya masih tidak tahu mengapa strategi SEO YouTube saya tidak berfungsi dengan baik pada video YouTube saya, anda boleh berkongsi pendapat anda di sini jika anda mempunyai sebarang idea untuk menyelesaikan isu kedudukan YouTube ini.

Bagaimana untuk membiarkan video mendapat kedudukan No 1 di YouTube?

Siaran percubaan SEO YouTube ini semakin panjang sekarang, saya akan berhenti di sini dengan ringkasan tentang perkara yang akan saya lakukan untuk meletakkan video saya No 1 di YouTube. Saya amat berharap Kandungan Bernilai Rendah saya akan berada di kedudukan No 1 selepas saya melakukan penambahbaikan berikut:

  • Menganalisis kedudukan , kandungan dan penerangan pesaing
  • Sediakan dan tulis versi berbeza bagi huraian video YouTube Kandungan Bernilai Rendah .
  • Cipta lebih banyak kandungan tentang Kandungan Bernilai Rendah Google AdSense di YouTube (Apa yang saya ingin lakukan)


Untuk peningkatan ke-3 saya untuk meningkatkan kedudukan YouTube saya dan keberkesanan strategi SEO YouTube yang saya gunakan pada Kandungan Bernilai Rendah saya, saya telah mencipta siri Blogger + Tutorial AdSense (JaxxBAT) di YouTube baru-baru ini untuk berkongsi cara mendapatkan kelulusan Google AdSense untuk laman web blogger.



Di dalam siri tutorial Google AdSense ini, saya berhasrat untuk memfokuskan perkongsian saya tentang Kandungan Bernilai Rendah dalam video Bahagian 10 dan video Bahagian 15. Mungkin 2 video ini boleh membantu saya untuk meletakkan Kandungan Bernilai Rendah asal saya pada #1 di YouTube.

Atau mungkin video ini juga boleh menduduki beberapa tempat pertama di YouTube juga.

Saya akan menamatkan perkongsian saya di sini sekarang dan saya juga akan berkongsi perkongsian saya tentang peningkatan yang saya lakukan pada video YouTube Kandungan Bernilai Rendah saya pada masa hadapan. Selamat tinggal dan semoga hari ini menyenangkan.

Comments

Popular posts from this blog

Eksperimen SEO YouTube 2 : Cara Menaikkan Kedudukan Video YouTube pada 2021

List of Google AdSense Approval and AdSense-related Posts with YouTube videos

JaxxBAT 12 - How to fix Google AdSense Pending Review Issue?